reklama

Chcem zabudnúť na svoje povolanie.

Milá, láskavá, priateľská, otvorená, nezištná i asertívna. Píšem o charakterových čŕtach svojej dobrej priateľky. V roli priateľky je to ten najmilší a najobetavejší človek, akého som kedy poznala, okrem mojich rodičov, podotýkam. Táto mladá, krásna dáma pracuje ako zdravotná sestra v jednej z najznámejších nemocníc v rámci Slovenska. Pravdupovediac, vo všetkej úcte k tomuto povolaniu, si ju viem predstaviť i v inej roli, ako v roli sestry na pomerne náročnom oddelení. Akosi sa mi jej vizuálna stránka chce spájať s iným povolaním. To, ale len v rámci môjho subjektívneho  a povrchného pohľadu. Táto dáma, táto sestra, je dá sa povedať, na základe sprostredkovaných informácií a môjho subjektívneho pozorovania, vo svojom kolektíve pomerne obľúbená. V neposlednom rade spomeniem, že dané povolanie si vyžaduje empatický a zodpovedný prístup, ktorým moja priateľka disponuje. V istom zmysle stvorená pre danie povolanie, ale..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

„Počas svojho pôsobenia ma moja práca v istom zmysle zdeformovala. Zdeformovala môj zmysel pre empatiu a láskavý prístup k pacientom." Uvádza mladá dáma, ktorá v praxi pôsobí necelých desať rokov.

Je to za také pomerne krátke obdobie vôbec reálne?

„Veru áno. Túto, dá sa povedať averziu voči svojmu povolaniu som začala pociťovať už po 5 až 6 rokoch praxe. Dokonca, posledné dva roky pociťujem averziu i k samotným pacientom. A to veru nie je príjemné, vôbec si niečo také uvedomovať."

O tom ja vôbec nepochybujem. Prechovávať spomínané pocity vo svojom prežívaní nie je prínosné tak pre svojho ducha, ako i pre samotných pacientov. Čo niečo také spôsobilo? Opýtala som sa..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Povolanie sestry je mimoriadne náročné. Ani nie z hľadiska odbornosti, lebo tam po istých skúsenostiach prichádza rutina činnosti, ale z hľadiska psychického nastavenia. Možno mi došli zásoby trpezlivosti, neviem. Vieš, ľudia sú rôzni, takí i takí a tí chorí sú podstatne podráždenejší, náročnejší, citlivejší a vyžadujú tak špecifický prístup, že na taký mne už chýba trpezlivosť i sila."

A aké opatrenia sa teda chystáš spraviť?

„Moje poslanie, bohužiaľ spôsobilo to, že mi ľudia vadia akosi všeobecne. Chcem sa z toho vyliečiť. Chcem sa z toho vyliečiť a jediná alternatíva je zmeniť povolanie."

Asi ti rozumiem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Vieš, zdravotnícky personál a všetci, čo v zdravotníctve pôsobia, sú tak málo motivovaní v rámci finančného ohodnotenia, že nevidím dôvod, prečo v zdravotníctve ostať. Mám intenzívny pocit, že naša práca je nedocenená."

S týmto sa plne stotožňujem, je ocenená málo, podobne, ako každá iná u nás. Aké konkrétne je tvoje alternatívne riešenie?

„Ako som už spomínala, idem sa naučiť, mať opäť rada ľudí, to je primárne. A práve som ukončila štúdium sociálnej práce. V priebehu pár mesiacov si plánujem zriadiť súkromné jasle.."

Mrzí ma, že zrovna takéto povolanie môže spôsobiť averziu voči nám ľuďom. Avšak, myslím si, keď sa na to pozrieme komplexne, je to podmienené i demotiváciou v rámci finančného ohodnotenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Navrhujem, keď sa každý z nás stane aspoň o kúsok láskavejší, možno to pomôže uľahčiť prácu zdravotníkov, ale i všetkým, ktorí s ľuďmi pracujú, vrátane toho, že sami si vzájomne uľahčíme život.

Lucia Klocoková

Lucia Klocoková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Majiteľka svadobnej agentúry F te de l´amour v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu